Sindirim sistemi, çalışma şekli ve önemi
Sindirim sistemi nedir..?
İnsan vücudu, ortalama 100 trilyon hücreden oluşan ve üzerinde çok fazla sayıda, çeşitli mikro yaratığın yaşadığı apayrı bir dünya gibidir. Her bir “insan vücudundaki hayatın zenginliği ve çeşitliliği, yeryüzündeki, yer altındaki ve tüm okyanuslar da ki hayatın zenginliği ve çeşitliliği” kadar şaşırtıcıdır.
Vücudumuzda hücreler dokuları, organları ve sistemleri oluşturur. Bağışıklık sistemi, dolaşım sistemi, lenf sistemi, sinir sistemi, solunum sistemi, kas sistemi, iskelet sistemi, sindirim sistemi, tüm dokularımız ve organlarımız “son hücrelerine kadar” çok sıkı bir ilişki içerisinde, trilyonlarca görülmez misafirlerle birlikte uyum içerisinde yaşayarak, makro ve mikro yaşam eko sistemini oluştururlar.
Ancak bu ilişki tamamlayıcı (simbiyotik) bir ilişki türüdür. “Hiçbiri diğeri olmadan sağlıklı bir şekilde varlığını sürdüremez.” Yani birlikte yaşadığımız bu mikro organizmalar olmadan insan varlığı devam edemez.
Bütün hücreler hem bağımsız hem de birbiri ile irtibatlı, koordineli ve uyumlu bir şekilde çalışır. Belli bir program içerisinde sürekli ölüp ölüp dirilerek organlarımızı sistemlerimizi ve tüm bedenimizi yeniler ve canlı tutar.
Ancak bu görevlerini, sağlıklı bir şekilde yerine getirebilmeleri için olması gereken mutlak şartlardan birisi de gerekli olan vitaminlerin, minerallerin, elementlerin, iz elementlerin, fito kimyasalların, hormonların, enzimlerin, amino asitlerin, yağ asitlerinin ve benzerlerinin eksiksiz bir şekilde ve zamanında temin edilmesidir.
Özellikle dolaşım sistemi, gerekli olan malzemelerin taşınma görevini üstlenir. Bu nedenle kanımızın temiz ve doygun olması gereklidir. İşte tam bu noktada “sindirim sistemi” devreye girer. Çünkü “sindirim sistemimiz ne kadar sağlıklı ve muntazam çalışırsa, kanımız da o kadar temiz ve doygun olacaktır.”
Sindirim sisteminin herhangi bir bölümünün iyi çalışmaması veya hasar görmesi halinde ise yediğimiz gıdaların sindirimi tam ve eksiksiz olamayacağı için mikro gıda yetersizliği görüleceği gibi bağırsaklarımızdan gereksiz yere birçok toksin emilimi de gerçekleşecek ve bunun sonucunda da sağlığımız doğrudan olumsuz olarak etkilenecektir.
(Devam edecek)
Cuma gününün yeni umutlara, iyilik ve güzelliklere vesile olması dileğiyle…

